Handelsbetingelser

Produktbilleder:

Alle produktbilleder illustrerer produktets type, farve, størrelse og form. Produktbilledets pris er angivet på billedet. Prisen bestemmer produktets størrelse. Bestilles et produkt til en pris der enten er lavere eller højere end den afbillede pris, vil dette blive afspejlet i det leverede produkts størrelse. Vi leverer et produkt så tæt på det afbillede som muligt, men der kan forekomme afvigelser på grund af ændringer i butikkens varesortiment og som følge af sæsonudsving. Nogle produkter angives som “floristens valg” hvilket betyder at det 100% er op til den enkelte florist at udvælge de varer, produktet skal sammensættes af. I disse tilfælde er produktbilledet alene til inspiration.

Betaling

Der kan betales med Dankort, Visa/Dankort og MasterCard, MasterCard DK, MasterCard Debit DK, Visa, Visa DK, Visa Electron, Visa Electron DK, Maestro, Maestro DK,

Kortholder pålægges ikke standard transaktionsgebyr på følgende kort: Mastercard, Visa, Visa electron. Ved betaling med kreditkort hæves ppengene når du afgiver din ordre

Bestilles der til levering mere end 7 dage ud i fremtiden, da vil pengene blive hævet senest 7 dage efter bestilling, da transaktionen ellers forældes.

Internationale kort såsom VISA og MasterCard reserverer det aftalte beløb. Beløbet frigøres, når det enten trækkes eller ophæves. En automatisk ophævning sker indenfor 1-30 dage.

Faktura

Der kan ikke fremsendes faktura for dine online bestillinger.

Der betales med kort ved bestilling

Bestilling til afhentning

Bestilles der til afhentning, skal bestillingen være afgivet senest 1 time før afhentning. Dette gælder på hverdage. Afhentning lørdag skal bestillingen være os i hænde senest kl 12.

Afhentning udenfor åbningstid i butikkens selvbetjening er mulig når vi har ordren sendt kl 17 på hverdage. Afhentning lørdag og søndag i selvbetjeningen udenfor åbningstid skal vi have orden senest lørdag kl 11.00

Bestilling til levering

For at levering samme dag skal ordren være os i hænde senest kl 13 samme dag

For levering lørdag skal ordren være os i hænde senest kl 9.00 samme lørdag

Takster for levering fremgår af liste når du bestiller

Tjek deadline her, på forsiden af florevida.dk.

OBS! Bestilles der efter deadline, gives der samtykke til, at der leveres næste hverdag eller lørdag, i tilfælde af at vi ikke kan nå at levere samme dag og det accepteres at ordren ikke kan annulleres.

Vi tilbyder IKKE levering på søn- og helligdage

Særligt for Mors dag
Flore Vida leverer IKKE på Mors Dag. Hilsner vi modtager på Mors dag bliver IKKE leveret på dagen, men vil blive leveret første mulige hverdag, hvis ikke andet kan lade sig gøre.

Forbehold

Ved levering tages der forbehold for ekstreme vejrsituationer som fx sne, is, storm, og vejrlig i øvrigt der gør leveringen svær eller endog umulig.

Levering til et bestemt tidspunkt

Vi kan ikke garantere, at der kan leveres på et bestemt tidspunkt på dagen, men vi gør alt, hvad der er muligt for at opfylde ønsket om levering på et bestemt tidspunkt. Levering vil finde sted på dagen og typisk i tidsrummet fra 08.00 – 17.30

Er der ønsket levering til en virksomhed eller institution, på et bestemt tidspunkt på dagen, vil vi gøre hvad vi kan for at efterkomme dette ønske, men vi kan ikke garantere at det kan lade sig gøre.

Undtagen er dog levering til begravelse. Her kan et bestemt tidspunkt angives, og vi garanterer leveringen til det angivne tidspunkt, forudsat at ordren er afgivet inden nedenstående deadlines. Se nedenstående afsnit:

Særligt for begravelse

Bestillingstidspunkter, deadlines

Er ordren afgivet senest dagen forinden kl. 16.00 kan levering til et ønsket tidspunkt garanteres.

Særligt for levering på mandage gælder det, at ordren skal være afgivet senest lørdagen forinden kl. 12.00, for at levering kan garanteres. De ordrer, der afgives efter dette tidspunkt, gør vi alt, hvad vi kan for levere. Vi tilstræber, at oplyse senest mandag kl. 9.00 pr. mail og eller telefon, hvis levering ikke kan ske.

Er der ønske om eventuelle begravelsesbånd med tekst, skal ordren være afgivet inden kl. 12.00 to hverdage forinden. Kontakt os eventuelt telefonisk for nærmere aftale herom.

Levering til begravelser, bisættelser og urnenedsættelser
For blomsterhilsner til begravelser og bisættelser da lægges disse altid i kapellet eller i våbenhuset.

Blomsterhilsner til urnenedsættelser, afleveres altid i kapellet og ikke på graven. Er der ikke et kapel at aflevere din hilsen i, lægges din hilsen ved hovedindgangen til begravelsespladsen.

I almindelighed sker leveringer til begravelser, bisættelser og urnenedsættelser mellem 1 – 1,5 time før handlingen er oplyst til at begynde og her er bedemand og pårørende sjældent mødt. Hvorfor levering sker for kundens regning og risiko, da vi ikke kan få afdødes navn verificeret ved leveringen.

Særligt for kistepynt

Når vi leverer en kistepynt, da sørger vi for at kisten pyntes, og at kistepynten monteres forsvarligt på kisten.

Hvem kan handle

Du skal være 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre. En aftale kan altid let annulleres af en forælder, hvis den skulle vise sig at være indgået af et barn eller person under 18 år.

Øvrige leveringsbetingelser
Det er kundens fulde ansvar, at oplysningerne om modtageren er fuldstændige og korrekte, og hvis der er forsinkelser i leveringen pga. ukorrekte eller ufuldstændige oplysninger, som kunden har angivet, vil bestillingen ikke blive refunderet.

Når du afgiver en bestilling, har du mulighed for at give instruks om at efterlade blomsterne ved modtagerens dør eller hos naboen, hvis modtageren ikke er hjemme eller åbner døren. Har vi begge muligheder, da vil vi sætte din hilsen hvis vi vurderer at det er forsvarligt, alternativt vil vi forsøge at aflevere hos nærmeste nabo.

Når vi tilbyder at sætte din hilsen hos en nabo, da betyder det den nærmeste nabo, og i det ligger der en nabo indenfor en afstand af ikke over 75 meter. Vi går til én nabo og ikke flere.

Du skal være opmærksom på, at når du giver os lov til at efterlade “din hilsen”, så overgår hele ansvaret for din hilsen til dig som afsender når den er sat eller afleveret til en nabo, og eventuelle skader eller tyveri sker for din regning og din risiko. Flore Vida har således intet ansvar for din hilsen.

Hvis du ikke har givet instruks om at efterlade blomsterne ved døren eller hos naboen, da du afgav bestillingen, og leveringen bliver forsinket, refunderes bestillingen ikke.

Hvis modtageren ikke er hjemme eller døren ikke åbnes, når din hilsen forsøges afleveret, returneres blomsterhilsnen til blomsterforretningen med henblik på, at modtageren kan afhente blomsterhilsnen på et senere tidspunkt.

Vi lægger en besked i postkassen hos modtager, hvor det fremgår, hvilken blomsterforretning blomsterhilsnen kan afhentes i.

Garanti
Vi garanterer, at din blomsterhilsen er frisk ved modtagelsen, og at værdien svarer til det bestilte. Forudsat ovenstående tidsfrister for bestillingen er overholdt, garanterer vi, at varen leveres på den ønskede dato.

Reklamationer blomster

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vær dog opmærksom på, at varer med en naturlig holdbarhed, der er kortere end 24 måneder, har en reklamationsret, der er begrænset til varens naturlige levetid. Det er altid en god idé at klage så hurtigt som muligt ved eksempelvis afskårne blomster, da det ellers kan være svært at vurdere, om der foreligger en mangel ved varen eller ej.

Lever kvaliteten eller udførelsen ikke op til dine forventninger beder vi dig kontakte Flore Vida på tlf. 31 50 20 64 eller info@florevida.dk. Reklamationen skal ske uden ugrundet ophold efter levering, så vi kan rette eventuelle fejl eller mangler. Da blomster, dekorationer, buketter, kranse og lignende produkter er ferskvare, er det vigtigt, at sker hurtigt. Tag meget gerne flere billeder af det leverede produkt, da dette gør det lettere for os at vurdere klagen.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved tlf. 31 50 20 64, mail info@florevida.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter (eksempelvis vin og chokolade som bringes ud af vores egne fragtbiler) Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer, eller har fået et tydeligt personligt præg, (kort der er skrevet personlige hilsner på, buketter, dekorationer af planter eller afskåret blomster, kranse, gavekurve mv.) Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, (såsom afskårne blomster, planter, plantedekorationer, dekorationer af afskåret blomster, gavekurve, buketter o.lign.)

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Flore Vida, Korsørvej 3, 4200 Slagelse

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, postnr. by, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Flore Vida og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige er Flore Vida.Dine oplysninger sælges ikke til tredjemand. Som registreret hos Flore Vida har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@florevida.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Flore Vida tlf 31 50 20 64 eller mail info@florevida.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Klagen skal indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her.

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal.

Flore Vida forbeholder sig ret til uden varsel at ændre i salgs- og leveringsbetingelserne.

ÅBNINGSTIDER JUL OG NYTÅR

Lørdag 21.12 åbent 9-13
Søndag 22.12 åbent 10-16.
DENNE DAG ER SIDSTE FRIST FOR BESTILLING TIL JUL inden kl 20.00 udenfor åbningstid på tlf 31 50 20 64

23.12 Lille juleaften åbent 9-17.30 selvbetjening er åben
24.12 Juleaftensdag åbent 9-12 selvbetjeningen er åben
25.12 1.juledag ingen bemanding, åben for selvbetjening
26.12 2. juledag ingen bemanding, åben for selvbetjening frem til kl 22.00
27.12 LUKKET – SELVBETJENINGEN ER LUKKET
28.12 åbent 10-13 SELVBETJENINGEN ER LUKKET.
Sidste frist for bestilling til nytår er denne lørdag kl 20.00
29.12 LUKKET- SELVBETJENINGEN ER LUKKET
30.12  åbent 9-17.30 SELVBETJENINGEN ER LUKKET
31.12 nytårsaften åbent 9-13.00 SELVBETJENINGEN LUKKER KL 18.00
01.01  LUKKET. SELVBETJENINGEN ER LUKKET
02.01 åben 9-17.30
Her åbner vi også for selvbetjeningen igen

HUSK vores bestillingsfrister, for at vi kan opfylde dine ønsker bedst muligt.

Bestilling kan ske på tlf 31 50 20 64 udenfor vores åbningstid